Content manager a copywriter

Pisanie artykułów może nastręczać pewnych trudności, stąd myśl o skorzystaniu w tym zakresie z usług profesjonalisty wydaje się bardzo kusząca. Najczęściej zapytania kierowane są do copywritera. Innym specjalistą pracującym z tekstem (i nie tylko) jest content manager – często mylony z copywriterem. Między tymi profesjami istnieją jednak dość istotne różnice. Poznaj, jakie. 

Kilka słów o współpracy

Zarówno copywriterowi jak i content managerowi nieobce są redakcja i korekta tekstu. Pewna różnica rysuje się dopiero w przypadku tworzenia contentu, jakim jest obraz, dźwięk czy wideo, i zarządzania nim. Działania w obrębie wskazanych treści z reguły wykraczają poza możliwości twórcze jednej osoby. Przyjęło się, że copywriter pracuje słowem, a content manager próbuje połączyć wizje twórców contentu i nadać im pewien kierunek wcześniej uzgodniony z klientem i agencją.  

Czym zajmuje się copywriter?

W skrócie – tworzy nazwy, artykuły, hasła reklamowe* itp. na potrzeby różnych klientów – indywidualnych, firm, organizacji pozarządowych czy agencji reklamowych. Dobry copywriter posiada bogaty zasób słów i łatwość przelewania myśli na papier, potrafi przedstawić ciekawy pomysł lub kreację na podstawie zdobytej wiedzy i doświadczenia. Kreuje rzeczywistość, czyli tworzy coś wyjątkowego i wartościowego praktycznie z niczego 😉 Przygotowuje teksty mające spełniać określoną funkcję (np. nakłonić do kupna produktu, czy poprawić widoczność strony internetowej w wyszukiwarkach), uwzględnia wskazówki zleceniodawcy (frazy kluczowe, pożądany końcowy efekt)  i jednocześnie dba o poprawność językową.

Co robi content manager?

Zarządza treścią 😉 Oczywiście redakcja i korekta tekstów czy pisanie artykułów też leżą w jego kompetencjach. Współpracuje z zespołem kreatywnym składającym się np. z copywriterów, grafików, twórców video, fotografów i tym samym posiada wiedzę z różnych dziedzin. Ponadto rozumie zagadnienia marketingu internetowego, targetowania reklam i komunikacji w mediach społecznościowych, analityki webowej, SEO on page i off page, czy budowy stron internetowych. Potrafi wskazać rozwiązania problemów. W dużej mierze kieruje się wskazówkami dostarczonymi przez klienta oraz informacjami zawartymi w dokumentach (strategii komunikacji, którą często też sam przygotowuje, briefie itp.).

Mam nadzieję, że ten artykuł, o różnicach pomiędzy profesją copywritera a content managera, będzie dla Ciebie przydatny. Opracowałam go na podstawie własnych doświadczeń. Jeśli chciałbyś coś dodać lub z czymś się nie zgadzasz, daj koniecznie znać w komentarzu.

* Z wybranymi rodzajami tekstów, które przygotowuje copywriter, możesz zapoznać się <cennik copywritera>.

Dodaj komentarz

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close