Content manager a copywriter

Pisanie artykułów może nastręczać pewnych trudności, stąd myśl o skorzystaniu w tym zakresie z usług profesjonalisty wydaje się bardzo kusząca. Najczęściej zapytania kierowane są do copywritera. Innym specjalistą pracującym z tekstem (i nie tylko) jest content manager – często mylony z copywriterem. Między tymi profesjami istnieją jednak dość istotne różnice. Poznaj, jakie. 

Kilka słów o współpracy

Zarówno copywriterowi jak i content managerowi nieobce są redakcja i korekta tekstu. Pewna różnica rysuje się dopiero w przypadku tworzenia contentu, jakim jest obraz, dźwięk czy wideo, i zarządzania nim. Działania w obrębie wskazanych treści z reguły wykraczają poza możliwości twórcze jednej osoby. Przyjęło się, że copywriter pracuje słowem, a content manager próbuje połączyć wizje twórców contentu i nadać im pewien kierunek wcześniej uzgodniony z klientem i agencją.  

Czym zajmuje się copywriter?

W skrócie – tworzy nazwy, artykuły, hasła reklamowe* itp. na potrzeby różnych klientów – indywidualnych, firm, organizacji pozarządowych czy agencji reklamowych. Dobry copywriter posiada bogaty zasób słów i łatwość przelewania myśli na papier, potrafi przedstawić ciekawy pomysł lub kreację na podstawie zdobytej wiedzy i doświadczenia. Kreuje rzeczywistość, czyli tworzy coś wyjątkowego i wartościowego praktycznie z niczego 😉 Przygotowuje teksty mające spełniać określoną funkcję (np. nakłonić do kupna produktu, czy poprawić widoczność strony internetowej w wyszukiwarkach), uwzględnia wskazówki zleceniodawcy (frazy kluczowe, pożądany końcowy efekt)  i jednocześnie dba o poprawność językową.

Co robi content manager?

Zarządza treścią 😉 Oczywiście redakcja i korekta tekstów czy pisanie artykułów też leżą w jego kompetencjach. Współpracuje z zespołem kreatywnym składającym się np. z copywriterów, grafików, twórców video, fotografów i tym samym posiada wiedzę z różnych dziedzin. Ponadto rozumie zagadnienia marketingu internetowego, targetowania reklam i komunikacji w mediach społecznościowych, analityki webowej, SEO on page i off page, czy budowy stron internetowych. Potrafi wskazać rozwiązania problemów. W dużej mierze kieruje się wskazówkami dostarczonymi przez klienta oraz informacjami zawartymi w dokumentach (strategii komunikacji, którą często też sam przygotowuje, briefie itp.).

Mam nadzieję, że ten artykuł, o różnicach pomiędzy profesją copywritera a content managera, będzie dla Ciebie przydatny. Opracowałam go na podstawie własnych doświadczeń. Jeśli chciałbyś coś dodać lub z czymś się nie zgadzasz, daj koniecznie znać w komentarzu.

* Z wybranymi rodzajami tekstów, które przygotowuje copywriter, możesz zapoznać się <cennik copywritera>.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *